Skip to main content

İstanbul Kültür Üniversitesi Dijital Altyapısını Güncelledi

Yeni akademik yıla 20 Eylül’de hibrit olarak düzenlenen öğrenci oryantasyonlarıyla başlayan İstanbul Kültür Üniversitesi, yerleşke tedbirleriyle kurumsal ders yönetim sistemi CATS ve hibrit sınıflarını da güncellediğini duyurdu.

Pandemiyle ağırlığı artan eğitimde dijital uygulamaların yükseköğretimin gerçeklerinden biri olduğunu belirten İstanbul Kültür Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Hanife Öztürk Akkartal, 2021-2022 akademik yılında sağlık, güvenlik ve eğitimde sürdürülebilirliğin ana hedefler olduğunu kaydetti.

Yüzde 40’a Kadar Uzaktan Eğitim, Sınavlar Yüz Yüze

YÖK’ün verdiği yetki devri kapsamında Senato Kararı ile yüzde 40’a kadar uzaktan olmak kaydıyla yüz yüze eğitim kararı alındığını söyleyen Rektörümüz Prof. Dr. Akkartal, sınavların yüz yüze yapılacağını belirtti.

Salgının bölgesel ve yerel seyrine göre üst makamların kararlarına uygun yeni düzenlenlemelerin de olabileceğini kaydeden Rektörümüz, eğitim-öğretimde fakültelerin müfredatı ve YÖK’ün çerçeve sınırları dahilinde kalınarak planlamaların yapıldığını ifade etti. Küresel Salgında Sağlıklı Kampüs Uygulamalarından ödün verilemeyeceğini belirten Prof. Dr. Akkartal şunları söyledi:

“Personelimiz ve öğrencilerimiz yerleşkeye girişte kullandıkları kartlar HES kodu ile entegre edildi. Sağlıklı Kampüs Uygulama İlkeleri kapsamında İçişleri Bakanlığının PCR Genelgesi ve YÖK düzenlemeleri bizim temel referans noktalarımız.”

Hibrit Sınıf Sayısı Yükseliyor

Yeni akademik yılda öğrenci geri bildirimlerine göre uzaktan eğitim ve ders yönetim sistemlerinin de güncellendiğini belirten Prof. Dr. Hanife Öztürk Akkartal, yeni dönemde dijital eğitimin rolünü şöyle özetledi:

“Yüz yüze eğitime geçiş hepimiz için heyecan verici. Ancak pandemiyle ağırlığı artan dijital eğitim de artık gerçeğimiz. Yaklaşık 10 yıldan fazla bir süredir üniversitemizde kullanılan dijital ders yönetim sistemimizin üçüncü versiyonunu yeni akademik yıl için geliştirdik. Geliştirmelerde mentorumuz öğrencilerimiz ve akademik kadromuz oldu. Yeni ders kayıt video uygulaması, sunum dosyalarının hızlı yönetimi, anlık bağlantı durum raporlama, senkron dersler için soru ve oylama özelliklerinin geliştirilmesi, öğrenci bazlı beyaz tahta yetkilendirme, oyunlaştırma, parametrik grup çalışma odalarının oluşturulması gibi yeni özellikler sisteme transfer edildi.”